Over ons » Adviseurs » Marjolijn Peltenburg1

Marjolijn Peltenburg

Werkzaamheden

  • Senior onderzoeker Marnix Innovatie Centrum (MIC)
  • Onderzoeksdocent in de masteropleidingen Leren en innoveren en Educational Leadership
  • Onderwijscoördinator Master Leren en Innoveren
  • Projectleider ‘Teacher leaders als bruggenbouwer’ (van CEPM)
  • Docent reken-wiskundedidactiek

Expertise

  • Onderwijsonderzoek
  • Onderzoeksbegeleiding
  • Reken-wiskundedidactiek

Werkervaring

  • Ontwikkelaar en onderzoeker, Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
  • Promotie-onderzoek (2008-2012), Freudenthal Instituut, Universiteit Utrecht
  • Docent opleiding Onderwijskunde, Universiteit Utrecht

Selectie van wetenschappelijke publicaties

  • Peltenburg, M., & Van den Heuvel‐Panhuizen, M. (2012). Teacher perceptions of the mathematical potential of students in special education in the Netherlands. European Journal of Special Needs Education, 27(3), 391‐407.
  • Peltenburg, M., Van den Heuvel‐Panhuizen, M. & Robitzsch, A. (2012). Special education students' use of indirect addition in solving subtraction problems up to 100 ‐ A proof of the didactical potential of an ignored procedure. Educational Studies in Mathematics, 79(3). 351‐369.
  • Van den Heuvel‐Panhuizen, M. & Peltenburg, M. (2011). A secondary analysis from a cognitive load perspective to understand why an ICT‐based assessment environment helps special education students to solve mathematical problems. Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education, 10(1/2), 23‐41.
  • Peltenburg, M., Van den Heuvel‐Panhuizen, M., & Robitzsch, A. (2010). ICT based dynamic assessment to reveal special education students' potential in mathematics. Research Papers in Education, 25(3), 319‐334.
  • Peltenburg, M., Van den Heuvel‐Panhuizen, M., & Doig, B. (2009). Mathematical power of special educational needs pupils: An ICT‐based dynamic assessment format to reveal weak pupils’ learning potential. British Journal of Educational Technology, 40(2), 273‐284.