Je krijgt ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van beleid voor (hoog)begaafde leerlingen en/of bij het begeleiden van deze leerlingen. Uitgangspunt van dit traject is de begeleidingsvraag van de gecoachte.
Binnen Passend Onderwijs is er meer aandacht voor excellente leerlingen en toptalenten. Maar hoe geef je het onderwijs aan deze doelgroep vorm? Hoe zorg je dat de leerlingen zich gezien voelen, de ouders zich gehoord voelen en de collega’s zich begrepen voelen als je veranderingen in het beleid gaat doorvoeren? Hoe herken je de leerlingen uit deze doelgroep en hoe kom je tegenoet aan hun onderwijsbehoeften, terwijl je er tegelijkertijd voor zorgt dat docenten niet het gevoel krijgen dat hun competenties ter discussie staan? Dat is voor elke school anders en vergt maatwerk en begeleiding van het team door een specialist op dit gebied.
Het begeleiden van vastgelopen leerlingen, onderpresteerders en/of dubbel bijzondere leerlingen vraagt veel van de school en de docenten. Ondersteuning door een specialist die kan helpen een passend traject in gang te zetten, kan deze taak verlichten en voor alle betrokkenen een nieuw begin betekenen. Ook dit is maatwerk waarbij de begeleiding afhangt van de hulpvraag van de betrokkenen.
Duur
Dit is maatwerk en de begeleidingsvraag van het team bepaalt de duur van het traject. In de regel gaat het om drie of vier bijeenkomsten per jaar. Uitgangspunt van dit traject is de begeleidingsvraag van de gecoacht
Kosten
Op basis van offerte
Interesse? Vraag een offerte aan bij het MOC Servicebureau .