Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Beeldcoaching als krachtig middel om het pedagogisch-didactisch klimaat te optimaliseren.
Opbrengst
Je hebt inzicht in de manier waarop het pedagogisch en didactisch handelen in jouw eigen praktijksituatie kan worden geoptimaliseerd. Zo ontstaat duurzame verbetering. Samen kijken naar een video-opname van de klassensituatie is een krachtig middel voor een professional om door reflectie op het eigen handelen te groeien in de werksituatie. Beeldcoaching kan zich richten op:
- leraren die het pedagogisch klimaat en de eigen effectiviteit in de klas willen verbeteren
- leraren die met hun groep het pedagogisch klimaat willen verbeteren
- preventie of vroegtijdig signaleren van problemen van leerlingen
- organisatorische problemen en knelpunten in de didactische situatie
Werkwijze
Tijdens een intakegesprek wordt verkend welke thema’s of leervragen centraal zullen staan in de coaching. In overleg met de leraar wordt een video-opname gemaakt in de onderwijssituatie De coach en de leerkracht maken een analyse van deze opname. Vervolgens worden de beelden besproken, waarbij de nadruk ligt op wat goed gaat en hoe deze sterke punten bewuster kunnen worden ingezet.Aan de hand van in het gesprek geformuleerde werkpunten gaat de leraar aan de slag in de eigen onderwijssituatie, waarna weer een opname volgt. Dit proces herhaalt zich tot de gestelde doelen zijn bereikt.
Kosten
Op basis van offerte
Interesse? Vraag een offerte aan bij het MOC Servicebureau.