Creëer binnen je hoeken een beredeneerd aanbod, waarbij je ondermeer de ontwikkeling van rekenvaardigheden en taalvaardigheden stimuleert
Opbrengst
Je weet hoe de spelontwikkeling van jonge kinderen verloopt. Je kunt de spelontwikkeling in kaart brengen en de betrokkenheid van leerlingen observeren. Je weet welke vormen van spelbegeleiding er zijn en hoe je deze als professional doelgericht kunt inzetten in je onderwijs aan jonge kinderen.
Informatie
Door te spelen, in interactie met anderen, verkennen jonge kinderen hoe de wereld zich tot hen verhoudt. Spelenderwijs doen ze een veelzijdigheid aan ervaringen op. In het spel leren kinderen wat er gebeurt als ze zelf de winkeljuffrouw zijn en aan de kassa staan waar de klanten hun boodschappen betalen, of zelf de klant spelen die een boodschappenlijstje heeft gemaakt. Leerervaringen die opgedaan zijn in voor leerlingen betekenisvolle contexten blijken het beste te beklijven. Spel en het opdoen van taal- en rekenvaardigheden zijn daarom niet los te zien van elkaar.
Door het creëren van specifieke spelactiviteiten in hoeken, gericht op ondermeer taal- en rekenvaardigheden, zullen kinderen daarom op een speelse en natuurlijke wijze in aanraking komen met letters, cijfers en hoeveelheden en het naschrijven van symbolen en overige leerdoelen. Daarom de uitdaging voor leraren om binnen een betekenisvol thema, rekening houdend met de onderwijsbehoeften van jonge kinderen, inhoud te geven aan hoeken die in het teken staan van een beredeneerd aanbod.
De prijs is inclusief administratie- en materiaalkosten.