Elke leerling heeft recht op een gemotiveerde en vitale leraar De kwaliteit van het onderwijs wordt voor het grootste deel bepaald door de persoon die dit onderwijs vormgeeft. Leraren die zin in hun werk hebben, met passie en inzet voor de klas staan. Schoolleiders die met plezier het team motiveren. Dat is wat elke leerling nodig heeft. Dat is wat leraren, schoolleiders en bestuurders graag willen.
Begeleiding Soms gaat je werk niet zo vanzelf en heb je behoefte aan individuele begeleiding. Wellicht zijn volgende situaties herkenbaar?
Als dat zo is dat kan een vorm van begeleiding je ondersteunen. In een persoonlijk gesprek helpen wij je een goede keus te maken uit verschillende vormen van begeleiding.
Vormen Individuele begeleiding kent de volgende vormen:
Uitgangspunten Bij de begeleiding hanteren we een aantal belangrijke uitgangspunten. Individuele begeleiding is gericht op het persoonlijk functioneren van mensen, voornamelijk in werksituaties. Bij het begeleiden werken we vanuit de autonomie en het ontwikkelvermogen van mensen. De begeleiding sluit daarbij aan. In het begeleidingsproces staat gelijkwaardigheid centraal. Bij individuele begeleiding zijn drie randvoorwaarden van belang, namelijk:
Adviseurs De coaches en supervisoren zijn allen gecertificeerd en aangesloten bij landelijke beroeps-verenigingen. Zij kennen het onderwijs van binnenuit. Begeleiders zijn:
Anneke Aantjes Klarian van Baren Jacqueline Frentrop Henriette Hoogenkamp Anne-Marie van der Horst Edith Pijpers Mieke Staal Broer Terpstra
Afspraak Maak gerust een vrijblijvende afspraak. E-mail of bel naar het MOC of neem contact een van de adviseurs op.