Rekenen op spel! Verantwoord inpassen van rekenen-wiskunde tijdens het spelen van kinderen.

Verrijk het vrije spel van kinderen met rekenen-wiskunde, waardoor het een reken-wiskundige impuls krijgt!

Opbrengst

Je weet wanneer en hoe je het vrije spel van kinderen kunt verrijken met reken-wiskunde-impulsen. 

Over het programma

Jonge kinderen ontdekken de wereld door middel van spel. Zodra dat zij betrokken zijn bij het spel is dat hét moment om je als leerkracht te verbinden aan het spel en de spelsituatie te verrijken met nieuwe impulsen. Maar hoe doe je dat? Wanneer grijp je deze kans en wanneer laat je het spel op zijn beloop? Wat zijn de verschillende mogelijkheden voor verrijking, en welke reken-wiskunde impulsen zijn passend in het spel van kinderen? 

In deze cursus leer je kijken naar spel van kinderen, analyseer je welke mogelijkheden er zijn voor de reken-wiskunde in de spelontwikkeling en hoe je als leerkracht het spel van kinderen reken-wiskundig kunt verrijken. 
 
De docenten werkten mee aan het recente praktijkgerichte onderzoek: Rekenen op spel, waarin deze verrijking centraal stond. In deze cursus wordt dan ook gebruik gemaakt van de producten die dit onderzoek opleverde.  

NB: Voor het kijken naar spel, zal gebruik worden gemaakt van eigen filmmateriaal.  

Voor wie?

Deze cursus is specifiek gericht op leraren basisonderwijs, leraren jonge kind

De prijs is inclusief administratie- en materiaalkosten

Aantal bijeenkomsten

3

Studiebelastinguren

12,0

Deze cursus wordt fysiek aangeboden, mits dit mogelijk is volgens de dan geldende richtlijnen van het RIVM.

Lesdata

maandag 10 januari 2022 15.30-17.30 uur
maandag 17 januari 2022 15.30-17.30 uur
maandag 24 januari 2022 15.30-17.30 uur

Heb je vragen, mail dan voor praktische informatie naar het MOC Servicebureau of voor inhoudelijke informatie naar Henk Logtenberg. Het MOC Servicebureau is ook via Whatsapp bereikbaar.