
De intern begeleider heeft met de komst van de nieuwe beroepsstandaard een duidelijk beschreven nieuwe rol: de intern begeleider als kwaliteitscoördinator.
Over het programma
Vanuit deze rol richt je je op drie domeinen: leren (leercoördinator), data en reflectie (trendanalist) en de zorg- en ondersteuningsstructuur (zorgregisseur). Maar hoe doe je dat? Hoe ben jij die sterke professional die de kwaliteit je school kan bewaken en het leren van leerlingen én collega's voor ogen heeft.
Met deze update van Intern begeleider naar Kwaliteitscoördinator maak je samen met andere intern begeleiders deze transitie. In de cursus gaan we in op de nieuwste ontwikkelingen van het IB/KC-schap, diepen we de drie domeinen uit en maak je de koppeling naar de betekenis voor jouw onderwijspraktijk. De focus ligt hierbij op het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Ook formuleer en zet je eerste stappen om je te ontwikkelen naar kwaliteitscoördinator. We besteden naast de invulling van de drie domeinen ook aandacht aan de rol en positie van de intern begeleider in jouw school. Door aandacht voor persoonlijke kwaliteiten en vaardigheden en waar je deze in kunt toepassen zetten we zowel een persoonlijke als professionele ontwikkeling in gang.
Voor wie?
Intern begeleiders die de transitie naar kwaliteitscoördinator willen maken en hun rol en positie willen verstevigen in de school.
De prijs is inclusief lunch, administratie- en materiaalkosten.
Aantal bijeenkomsten
3
Studiebelastinguren
18
Lesdata
donderdag 9 oktober 2025 | 09.30-16.30 uur |
donderdag 27 november 2025 | 09.30-16.30 uur |
donderdag 12 maart 2026 | 09.30-16.30 uur |
Heb je vragen, mail dan voor praktische informatie naar het MOC Servicebureau of voor inhoudelijke informatie naar Mieke Staal. Het MOC Servicebureau is ook via Whatsapp bereikbaar.